Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wysokie

Logo - Urząd Gminy Wysokie

Osoby z niepełnosprawnościami

Informacje dla osób z niepełnosprawnościami

Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo

Urząd Gminy Wysokie mieści się w 2-kondygnacyjnym budynku z dwoma wejściami – głównym od strony zachodniej i drugim od strony północno-wschodniej. Przy głównym wejściu do budynku jest podjazd ułatwiający wjazd do budynku dla osób poruszających się na wózkach. Szerokość drzwi wejściowych pozwala na wjazd osobom poruszającym się na wózkach, ale dalej znajdują się schody, przy których zamontowana jest jedynie poręcz dla osób mających problem z poruszaniem, natomiast brak jest podjazdu.

Wewnątrz budynku nie ma windy.
Na parterze mieści się Referat  Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Referat Finansowo – Księgowy, Skarbnik Gminy oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Na parterze znajdują się toalety, które nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Na pierwszym piętrze znajduje się Urząd Stanu Cywilnego, Referat Inwestycji, Sekretariat Urzędu Gminy, gabinety Wójta oraz Zastępcy Wójta, sala konferencyjna, samodzielne stanowisko ds. obywatelskich i rozwoju lokalnego oraz kasa. Przed budynkiem Urzędu Gminy Wysokie znajduje się parking, z wydzielonym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami.

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących 

Urząd Gminy WYsokie uprzejmie informuje, że ustawa o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) wprowadziła nowe sposoby komunikowania się osób niesłyszących lub słabo słyszących z urzędami administracji publicznej.

W związku z powyższym Urząd Gminy Wysokie rozszerza katalog usług umożliwiających osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym możliwość skontaktowania się z Urzędem Gminy Wysokie. Do dyspozycji osób niesłyszących lub słabo słyszących jest obecnie 5 następujących sposobów kontaktu z naszym urzędem, można:

  1. napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Gminy Wysokie, ul. Nowa 1, 23-145 Wysokie
  2. wysłać maila na adres e-mail: sekretariat@ugwysokie.pl
  3. wysłać faks na numer faksu: 846806244; 
  4. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 846806206;
  5. skontaktować się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania.

W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabo słysząca ma prawo do skorzystania z:

  1. usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN. Usługa ta jest realizowana na wniosek, który musi zostać przekazany do Urzędu Gminy Wysokie co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą  (z wyłączeniem sytuacji nagłych).

Wniosek może zostać przesłany w następujący sposób:

- pisemnie na adres: Urząd Gminy Wysokie, ul. Nowa 1, 23-145 Wysokie

- mailem na adres e-mail: sekretariat@ugwysokie.pl

- faksem na numer faksu: 846806244

Skorzystanie z usługi tłumacza jest bezpłatne dla osoby będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 511 ze zm.),

  1. przy pomocy osoby przybranej tj. każdej, innej osoby fizycznej, która ukończyła 16 rok życia, wybranej przez osobę niesłyszącą lub słabo słyszącą. Zadaniem osoby przybranej będzie pomoc w załatwieniu spraw w Urzędzie Gminy Wysokie.
    Z pomocy osoby przybranej nie można skorzystać w sytuacji, gdy informacje które mają być przekazane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych. W takiej sytuacji dostęp do takich informacji przysługuje wyłącznie osobie, której te informacje dotyczą.