Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wysokie

Logo - Urząd Gminy Wysokie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

DS. OBSŁUGI ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Nowa 3 23-145 Wysokie
Data ogłoszenia
2021-11-10
Termin składania dokumentów
2021-11-22
Wymagane wykształcenie

wyższe; preferowane kierunki ukończonych studiów: administracja

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:
1)  wykształcenie wyższe; preferowane kierunki ukończonych studiów: administracja,
2)  doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji samorządowej
2) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku pracy,
3) nieposzlakowana opinia,
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5) niekaralność sądowa za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6) obywatelstwo polskie, obywatelstwo kraju UE lub kraju, któremu  na podstawie umów    międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje  prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,

Dodatkowe wymagania dla kandydatów:

1) wiedza fachowa dotycząca świadczeń rodzinnych, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, zasiłku dla opiekuna oraz postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, oraz innych zagadnień związanych z pracą na stanowisku referent, w tym w szczególności znajomość:

  • ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2021r. poz.877 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych,
  • ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz.U. z 2020r. poz.111 z późn.zm. ) oraz przepisów wykonawczych,
  • ustawy z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (t.j. Dz.U. z 2019r. poz.2407 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych,
  • ustawy z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (t.j. Dz. U. z 2020r. poz.1297),
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. Z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.),
  • ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019r. poz. 1781);
  • rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
    o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 2016 r. nr 119, str. 1 z późn.zm.),
  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm)

2) bardzo dobra organizacja pracy,

3) umiejętność pracy pod presją czasu,

4) dokładność i sumienność,

5) umiejętność dobrej komunikacji i kontaktów interpersonalnych.

Zakres obowiązków

1) przyjmowanie i informowanie petentów w sprawach świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego,

2) wydawanie wniosków oraz udzielanie informacji w celu uzyskania kompletu dokumentów koniecznych do złożenia wniosku,

3) przyjmowanie wniosków oraz wymaganej dokumentacji w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

4) przyjmowanie wniosków od wierzycieli o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych,

5) występowanie do organów właściwych o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych,

6) wprowadzanie danych wnioskodawców i ich rodzin do systemu komputerowego,

7) przygotowanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych oraz w sprawach świadczeń alimentacyjnych,

8) wydawanie zaświadczeń w sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych  i funduszu alimentacyjnego,

9) prowadzenie postępowania w sprawie ustalenia nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

10) ustalenie harmonogramów i warunków wypłat świadczeń,

11) tworzenie list wypłat,

12) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie ich właściwym urzędom, również w wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu informatycznego,

13) analizowanie wykorzystanych środków świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

14) opracowywanie diagnoz i planów w zakresie potrzeb środków finansowych na świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny,

15) prowadzenie dokumentacji zgodnie z KPA , instrukcją kancelaryjną i przepisami szczegółowymi,

16) przedstawianie Kierownikowi okresowych sprawozdań z działalności,

17) informowanie na bieżąco Kierownika o planach i zamierzeniach,

18) współpraca z komornikami w sprawach dotyczących dłużników alimentacyjnych,

19) współpraca z powiatowym biurem pracy, starostwem w sprawach dotyczących dłużników alimentacyjnych,

20) wnioskowanie o przeprowadzenie wywiadu środowiskowego u rodzin uprawnionych i dłużnika alimentacyjnego

21) współpraca z innymi urzędami i instytucjami w sprawach dotyczących realizacji ustawy o świadczeniach rodzinnych i funduszu alimentacyjnym,

22) posługiwanie się w pracy obowiązującym systemem komputerowym, uzupełnianie na bieżąco danych w programie,

23) obsługa oprogramowania do świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

24) wydawanie zaświadczeń do programu „Czyste powietrze”, prowadzenie rejestru
i ewidencji wniosków oraz współpraca w realizacji tego zadania z wyznaczonym pracownikiem Urzędu Gminy,

25) stosowanie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącego ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych,

26) wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.

Wymagane dokumenty

1) CV,

2) list motywacyjny opatrzony klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,

3) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zgodnie z  załącznikiem do ogłoszenia,

4) dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i dodatkowe umiejętności,

5) kopie świadectw pracy,

6) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

7) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego).

8) podpisana klauzula informacyjna dla kandydata biorącego udział w konkursie wg załącznika do ogłoszenia,

9) podpisana zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych

Wymagane oświadczenia, kwestionariusz osobowy i pisemne zgłoszenie o przystąpieniu do naboru muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Brak wymaganego podpisu kandydata dyskwalifikuje ofertę z dalszej procedury naboru.

Wszystkie kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata. Brak spełnienia tego wymogu dyskwalifikuje ofertę z dalszej procedury naboru.

Na prośbę właściwego podmiotu lub komisji konkursowej kandydat może być zobowiązany do przedłożenia oryginałów dokumentów.

Warunki pracy

1)     Wymiar etatu – pełny etat

2)     Wymiar zatrudnienia: w wymiarze 40 godzin tygodniowo (w przypadku osobyniepełnosprawnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami).

3)  Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wysokiem, ul. Nowa 3, 23-145 Wysokie.

4) Specyfika pracy: praca biurowa przy komputerze powyższej 4 godzin dziennie, bezpośredni kontakt z klientem, konieczność przemieszczania się na terenie budynku.

5) Płaca zasadnicza z przedziału określonego w obowiązujących przepisach i regulaminie wynagradzania pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wysokiem.

6) Przewidywany termin zatrudnienia:  grudzień 2021r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście lub przesłane w zaklejonej kopercie z dopiskiem Nabór na stanowisko ds. obsługi świadczeń rodzinnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wysokiem” na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wysokiem ul. Nowa 3, 23-145 Wysokie  pok. nr 1 w  nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.11.2021r do godz. 15.30. W przypadku ofert przesyłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze. Aplikacje, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Uwagi

Z osobami, które spełnią wymagania formalne może być przeprowadzona rozmowa, test kwalifikacyjny lub sprawdzenie umiejętności, o czym kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie. Informacje na temat naboru na w/w stanowisko można uzyskać pod  nr tel. 84 680 62 47. 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Anna Dąbska
Dodano do BIP dnia 10-11-2021 15:33:38