Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wysokie

Logo - Urząd Gminy Wysokie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Kierownik/opiekun Klubu Dziecięcego w Wysokiem.

Jednostka ogłaszająca
Klub Dziecięcy w Wysokiem
Data ogłoszenia
2025-08-11
Termin składania dokumentów
2025-08-26
Wymagane wykształcenie
  • kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
  • studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.
Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Kierownikiem w klubie dziecięcym może być osoba:

  • posiadająca kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
  • która ukończyła studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.

2. Kierownikiem w żłobku lub klubie dziecięcym może być także osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:

  • wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem, i odbyła 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub
  • średnie lub średnie branżowe oraz:

a) co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 lub

b) przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku lub w klubie dziecięcym odbyła 280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w ust. 1.

3. Jeżeli osoba, o której mowa w ust. 2 odn.2 lit. a, nie pracowała z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności.

4. Znajomość przepisów prawnych w zakresie funkcjonowania i finansowania samorządowych jednostek budżetowych w szczególności: ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy kodeks pracy, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, znajomość z zakresu rachunkowości oraz sprawozdawczości samorządowych jednostek budżetowych, znajomość przepisów BHP.

4. Obywatelstwo polskie.

5. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

6. Niefigurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

7. Brak skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe.

8. Nieposzlakowana opinia.

9. Rękojmia należytego sprawowania opieki nad dziećmi.

10. Nie jest i nie był/a pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została zawieszona ani ograniczona.

11. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.

12. Stan zdrowia umożliwiający zatrudnienie na stanowisku kierowniczym.

- wymagania dodatkowe kandydata – pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku: 

  1. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
  2. Biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.
  3. Umiejętność organizacji i kierowania zespołem pracowników.
  4. Znajomość statutu Klubu.
  5. Gotowość samodoskonalenia się.
  6. Wysoka kultura osobista.
  7. Dyspozycyjność.
Zakres obowiązków
  1. Kierowanie działalnością Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem i reprezentowanie go na zewnątrz.
  2. Zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i właściwej opieki pielęgnacyjnej, opiekuńczej i edukacyjno - wychowawczej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
  3. Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad Klubem.
  4. Prowadzenie procesu rekrutacji i związanej z tym dokumentacji.
  5. Wykonywanie zadań zwierzchnika służbowego wobec zatrudnionych pracowników Klubu.
  6. Zarządzanie powierzonym majątkiem i jego należyte zabezpieczenie.
  7. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych, w tym właściwe i zgodne z przepisami dysponowanie środkami finansowymi.
  8. Terminowe i rzetelne realizowanie zadań, w tym sporządzanie sprawozdawczości.
  9. Budowanie pozytywnego wizerunku Klubu i doskonalenie standardów opieki nad dziećmi.
  10. Współdziałanie z samorządem gminy, instytucjami kultury, stowarzyszeniami, placówkami oświatowymi, organizacjami pozarządowymi itp.
  11. Pełnienie funkcji opiekuna w klubie oraz pełnienie funkcji koordynatora projektów realizowanych przez gminę Wysokie.
Wymagane dokumenty
  1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór kwestionariusza stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia) opatrzony własnoręcznym podpisem.
  2. Uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania Klubu na najbliższe dwa lata, podpisane własnoręcznym podpisem.
  3. CV
  4. Poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie: świadectw, dyplomów ukończenia studiów wyższych, dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej, zaświadczeń o zatrudnieniu-w przypadku jego trwania- lub innych dokumentów potwierdzających wymagany okres zatrudnienia).
  5. Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (certyfikaty, referencje, świadectwa ukończonych kursów) potwierdzone za zgodność z oryginałem).
  6. Podpisane oświadczenia kandydata:
  • o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz braku zawieszenia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej,
  • o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego (tylko w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony),
  • o nie figurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
  • o braku skazania za inne przestępstwa umyślne,
  • o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego przedmiotowego stanowiska.
Warunki pracy
  1. zatrudnienie na ½ etatu na stanowisku Kierownika Klubu Dziecięcego w Wysokiem i na ½ etatu jako opiekun w Klubie Dziecięcym w Wysokiem,
  2. miejsce pracy: Klub Dziecięcy w Wysokiem, ul. Szkolna 12, 23-145 Wysokie,
  3. praca wiążąca się z zaangażowaniem czasowym i zadaniowym oraz odpowiedzialnością,
  4. praca indywidualna i zespołowa,
  5. praca w siedzibie Klubu Dziecięcego oraz poza nim (delegacje, szkolenia), z monitorami ekranowymi.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wysokie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej społecznej wynosił mniej niż 6%.

Kandydat wyłoniony w drodze konkursu przed zatrudnieniem, zobowiązany jest przedłożyć informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.

Miejsce składania dokumentów

Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej i zaadresowanej kopercie opatrzonej napisem: „Nabór na stanowisko kierownik/opiekun do Klubu Dziecięcego w Wysopkiem” w terminie do 26 sierpnia 2025 r do godz. 15.30 w Urzędzie Gminy Wysokie, ul. Nowa 1, 23-145 Wysokie, pokój nr 12.

Załączniki

Wybrany kandydat
Anna Batyra

Uzasadnienie wyboru
W załączeniu
Anna Batyra

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Dorota Dobrzyńska
Dodano do BIP dnia 12-08-2025 08:25:56