Kierownik/opiekun Klubu Dziecięcego w Wysokiem.
- kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
- studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.
1. Kierownikiem w klubie dziecięcym może być osoba:
- posiadająca kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
- która ukończyła studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.
2. Kierownikiem w żłobku lub klubie dziecięcym może być także osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:
- wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem, i odbyła 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub
- średnie lub średnie branżowe oraz:
a) co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 lub
b) przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku lub w klubie dziecięcym odbyła 280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w ust. 1.
3. Jeżeli osoba, o której mowa w ust. 2 odn.2 lit. a, nie pracowała z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności.
4. Znajomość przepisów prawnych w zakresie funkcjonowania i finansowania samorządowych jednostek budżetowych w szczególności: ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy kodeks pracy, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, znajomość z zakresu rachunkowości oraz sprawozdawczości samorządowych jednostek budżetowych, znajomość przepisów BHP.
4. Obywatelstwo polskie.
5. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
6. Niefigurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
7. Brak skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe.
8. Nieposzlakowana opinia.
9. Rękojmia należytego sprawowania opieki nad dziećmi.
10. Nie jest i nie był/a pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została zawieszona ani ograniczona.
11. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.
12. Stan zdrowia umożliwiający zatrudnienie na stanowisku kierowniczym.
- wymagania dodatkowe kandydata – pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku:
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
- Biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.
- Umiejętność organizacji i kierowania zespołem pracowników.
- Znajomość statutu Klubu.
- Gotowość samodoskonalenia się.
- Wysoka kultura osobista.
- Dyspozycyjność.
- Kierowanie działalnością Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem i reprezentowanie go na zewnątrz.
- Zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i właściwej opieki pielęgnacyjnej, opiekuńczej i edukacyjno - wychowawczej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
- Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad Klubem.
- Prowadzenie procesu rekrutacji i związanej z tym dokumentacji.
- Wykonywanie zadań zwierzchnika służbowego wobec zatrudnionych pracowników Klubu.
- Zarządzanie powierzonym majątkiem i jego należyte zabezpieczenie.
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych, w tym właściwe i zgodne z przepisami dysponowanie środkami finansowymi.
- Terminowe i rzetelne realizowanie zadań, w tym sporządzanie sprawozdawczości.
- Budowanie pozytywnego wizerunku Klubu i doskonalenie standardów opieki nad dziećmi.
- Współdziałanie z samorządem gminy, instytucjami kultury, stowarzyszeniami, placówkami oświatowymi, organizacjami pozarządowymi itp.
- Pełnienie funkcji opiekuna w klubie oraz pełnienie funkcji koordynatora projektów realizowanych przez gminę Wysokie.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór kwestionariusza stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia) opatrzony własnoręcznym podpisem.
- Uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania Klubu na najbliższe dwa lata, podpisane własnoręcznym podpisem.
- CV
- Poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie: świadectw, dyplomów ukończenia studiów wyższych, dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej, zaświadczeń o zatrudnieniu-w przypadku jego trwania- lub innych dokumentów potwierdzających wymagany okres zatrudnienia).
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (certyfikaty, referencje, świadectwa ukończonych kursów) potwierdzone za zgodność z oryginałem).
- Podpisane oświadczenia kandydata:
- o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz braku zawieszenia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej,
- o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego (tylko w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony),
- o nie figurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
- o braku skazania za inne przestępstwa umyślne,
- o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego przedmiotowego stanowiska.
- zatrudnienie na ½ etatu na stanowisku Kierownika Klubu Dziecięcego w Wysokiem i na ½ etatu jako opiekun w Klubie Dziecięcym w Wysokiem,
- miejsce pracy: Klub Dziecięcy w Wysokiem, ul. Szkolna 12, 23-145 Wysokie,
- praca wiążąca się z zaangażowaniem czasowym i zadaniowym oraz odpowiedzialnością,
- praca indywidualna i zespołowa,
- praca w siedzibie Klubu Dziecięcego oraz poza nim (delegacje, szkolenia), z monitorami ekranowymi.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wysokie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej społecznej wynosił mniej niż 6%.
Kandydat wyłoniony w drodze konkursu przed zatrudnieniem, zobowiązany jest przedłożyć informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej i zaadresowanej kopercie opatrzonej napisem: „Nabór na stanowisko kierownik/opiekun do Klubu Dziecięcego w Wysopkiem” w terminie do 26 sierpnia 2025 r do godz. 15.30 w Urzędzie Gminy Wysokie, ul. Nowa 1, 23-145 Wysokie, pokój nr 12.
Dodano do BIP dnia 12-08-2025 08:25:56